Vid je jedno od najvažnijih čula kod čovjeka. Čulo vida daje smisao svijetu oko nas, bez njega naše svakodnevne aktivnosti ne bile jednostavne. Zbog toga je veoma bitno da se uvijek brinemo o našem vidu i očima.

Zašto je važna briga o zdravlju očiju otkrijte u nastavku! Mnogi zaboravljaju važnost ovog organa pa tako i zapostavljaju redovne preglede i odlaske ljekaru. U bilo kojoj dobi redovne kontrole će ojačati vaš vid i na vrijeme spriječiti neželjene smetnje i bolesti.

Uz starenje čovjek gubit i jačinu, oštrinu vida što je sasvim normalno. Zašto je važna briga o zdravlju očiju posebno u starijoj životnoj dobi ? Najveći razlog je to što u populaciji od 60 do 85 godina najveći rizik razvijanja sive mrene tj. katarakte. Siva mrena je vodeći uzrok sljepoće u svijetu i zbog toga je veoma važna briga i odlasci oftamologu u ovim godinama.

Dijabetis također može imati negativan učinak na zdravlje vida jer uzrokuje dijabetičku retinopatiju. Ukoliko se ona ne tretira pravilo može dovesti do gubitka vida.

Veoma važno je naglasiti da bolesti poput dijabetičke retinopatije, glaukoma i molekularne degeneracije nemaju neke određene znakove upozorenja. Iz tog razloga odlazak oftamologu je najveća usluga koju možete učiniti svom vidu i sebi.

Oftamološka klinika Banja Luka  predstavlja jednu od najboljih oftamoloških klinika u regionu. Stručan tim doktora, savremena oprema, brzina i stručnost učinile su da je posjeti više od 34 000 zadovoljnih pacijenata. Sve potrebne informacije možete pronaći na njihovoj stranici gdje čak možete i zakazati termin.

zasto je vazna briga o zdravlju ociju

Zdravlje očiju je povezano sa zdravljem mozga

Zdrava i dobra funkcija mozga uvjetuje zdrav vid. Mozak je naš najvitalniji organ koji nam omogućuje obavljanje svakodnevnih aktivnosti. Mozak i oči povezuje vidni živac i zbog toga je neophodna briga o očima kako bi se zaštitile određene funkcije mozga. Mnogi ljekari složit će se da ukoliko su vaše oči zdrave onda samim time doprinosite i zdravlju mozga.

Dobar vid pridonosi poboljšanju sportskih sposobnosti, boljim vještinama vožnje, poboljšanom učenju i razumijevanju te boljoj kvaliteti života.

Zaštitite vaše oči na vrijeme

Zdrava ishrana je vrlo važna u očuvanju vida. Vitamini A,C i E pomažu u jačanju vida ali i očuvanju tkiva. Redovna konzumacija hrane koja je bogata ovim vitaminima pomoći će vam da na vrijeme spriječite pojavu očnih bolesti.

Omega 3 masne kiseline koje se mogu pronaći u morskim plodovima su također veoma bitne u zaštiti vida. Hrana bogata omega 3 masnim kiselina posebno se preporučuje osobama koje imaju dijabetis jer one pomažu u stabilizaciji količine šećera.

Lutein i cink su veoma važni ukoliko želite da spriječite pojavu očnih bolesti. Konzumiranje hrane koja je bogata navedenim vitaminima je jedan od najboljih načina da zaštitite zdravlje vaših očiju.

Pravila ishrana nije jedini način da spriječite slabljenje vida. Ukoliko vaš posao zahtjeva fizički napor i rukovanje određenim mašinama nošenje zaštitnih naočala je preduslov za bolje zdravlje. Čak 90 % ozljeda oko područja očiju možete izbjeći uz pomoć nošenja odgovarajuće vrste naočala.

Obavezno nosite odgovarajuće naočale kod kuće, na poslu i tokom tjelesnih aktivnosti.  Čak dječji i odrasli sportaši mogu imati koristi od sportskih naočala koje nude vrhunsku zaštitu očiju i obranu od blještavila.

Nošenje sunčanih naočala koje blokiraju od 99 do 100 % UV-A i UV-B zračenja su odličan izbor za očuvanje vida. Više studija je pokazalo da ultraljubičasto zračenje može imti negativne posljedice na vid zbog toga je veoma važno da imamo kvalitetne sunčane naočale, pogotovo u ljetnim danima.

Zašto je važna briga o zdravlju očiju

Vježba koja će vam pomoći da odmorite oči

Rad za računarom obuhvata danas skoro 90 % poslova. Svakodnevno korištenje računara može imati negativan učinak na naš vid. Ukoliko i vi većinu vašeg vremena provodite za laptopom pokušajte odraditi ovu vježbu za oči koja će vam pomoći da ih odmorite i opustite.

Vježba je vrlo jednostavna – svakih 20 minuta pogledajte oko 20 stopa ispred sebe i to bi trebalo trajati 20 sekundi. Ova vježba će vam smanjiti naprezanje očiju i olakšati svakodnevni rad za računarom.