Digitalni marketing je promocija proizvoda ili usluga putem interneta, društvenih medija, mobilnih telefona ili bilo kojeg drugog digitalnog medija.

Digitalni marketing je također pojam koji obuhvata različite marketinške strategije kao što su marketing na društvenim mrežama, optimizacija za tražilice(SEO) i marketing putem e-pošte.

U usporedbi s tradicionalnim marketinškim metodama poput štampanih materijala, bilborda i TV-a, digitalni marketing prvenstveno se temelji na podacima. Mnoge popularne platforme za digitalno oglašavanje danas nude pristup izvješćima o kampanjama za sveobuhvatnu analizu podataka.

Jedna od najučestalijih i najisplativijih metoda digitalnog marketinga zasigurno je blog. Blog je pionir internet oglašavanja koji je uspio održati svoju zastupljenost u 2021. godini. Postoje razni savjeti za kako započeti svoj blog, ali najvažnija je ustrajnost i sposobnost dobrog pisanja!

 Kompanije često biraju blog kao sredstvo promocije zbog samog pristupačnijeg odnosa s ciljanom skupinom. Naime, plaćena saradnja na blogu je dosta prirodnija, te stvara osjećaj povezanosti, a to je ključna stvar u marketingu.

Kombiniranim snagama interneta i tehnologije, današnji marketinški stručnjaci danas mogu prikupljati i analizirati podatke o različitom ponašanju kupaca ili angažmanima korisnika, omogućujući im da omoguće personaliziraniji sadržaj i oglase prema jasno definiranoj publici radi boljeg angažmana i rezultata.

Šta je digitalni marketing ?

Strategija digitalnog marketinga

Strategija digitalnog marketinga plan je ili djelovanje za postizanje postavljenih marketinških ciljeva. Ciljevi se određuju prema onome što želite da postignete i redoslijedom prioriteta. Jednom kada se postave ti ciljevi, za njihovo postizanje razvit će se i provoditi kampanje za digitalni marketing.

Strategija digitalnog marketinga razlikuje se od kampanje digitalnog marketinga. Kada govorimo o strategiji digitalnog marketinga, mislimo na glavni plan ili nacrt za postizanje dugoročnog ili velikog cilja.

S druge strane, kampanje su specifične taktike koje se koriste za postizanje manjih, kratkoročnih ciljeva u okviru strategije digitalnog marketinga.

Imati strategiju jednako je važno kao i imati plan za postizanje bilo kojeg cilja. Potpuno optimizira implementaciju toka rada, omogućujući visoku učinkovitost, a istovremeno previđajući različita područja, pregledava analitiku podataka i prema njima djeluje.

To čini put za kontinuirano poboljšanje različitih digitalnih marketinških strategija, počevši od marketinga na pretraživačkoj mreži (SEO / SEM), optimizacije stope konverzije (korisničko iskustvo web mjesta), marketinga putem e-pošte i marketinga na društvenim mrežama radi postizanja vašeg poslovnog cilja, stjecanja novih kupaca itd.

Vašem poslovanju također je potrebna konkurentna i održiva marketinška strategija za većeg broja klijenata iskorištavanjem snage internet sadržaja, istovremeno integrirajući različite kanale digitalnog marketinga s tradicionalnim medijima.

Kako tvrtke nastavljaju usvajati digitalnu transformaciju u svojim osnovnim operacijama i u novim kanalima za dosezanje kupaca, dobra uspješnost digitalne marketinške strategije ključna je za ovaj uspjeh.

Kada je riječ o kampanjama, često se susrećemo sa plaćenim sadržajem na blogovima. Kao što smo već ranije naveli, tekst na blogu ima veću mogućnost povezivanja s publikom nego oglas u obliku slike na društvenim mrežama.  

Upravo zbog ove vrste promocije, pisanje bloga je postalo jednan od savremenih poslova koji su dosta isplativi. Blog se može unovčiti na brojne kreativne načine.

Poslovni modeli poput affiliate marketinga znače da možete zarađivati od blogova na gotovo bilo kojoj temi – od šminke i ljepote do kampiranja i sporta.

Također, oni su dosta isplativiji kompanijama, u financijskom smislu ne koštaju mnogo za razliku od 10 sekundi jedne reklame na televiziji.

Veće dosezanje do ciljnih grupa, kao i bolje i brže mogućnosti, uticale su da digitalni marketing bude vodeći oblik promocije u svijetu.

Primjeri digitalnog marketinga

Postoje mnoge vrste ili kategorije digitalnog marketinga. Primjeri digitalnog marketinga uključuju:

  • Marketing društvenih medija (SMM)
  • Optimizacija za tražilice (SEO)
  • Marketing putem pretraživača (SEM)
  • Marketing putem e-pošte
  • Automatizacija marketinga
  • Digitalno oglašavanje
  • Sadržajni marketing

Marketing na društvenim mrežama uključuje i organski marketing i plaćeno oglašavanje putem matičnih PPC programa platforme za društvene medije.

Glavni ciljevi marketinških kampanja na društvenim mrežama često su izgradnja svijesti o brandu i njegovanje odnosa s kupcima, držeći vaš brend u prvom planu.

Jedna od marketinških platforma na društvenim mrežama je Facebook, gdje možete stvoriti temeljite stranice s puno informacija o svom poslovanju. Danas, je sve veća upotreba Instagrama u svrhe promovisanja kompanija ili proizvoda.

Sve je zastupljenije da upravo na instagramu influenceri predstavljaju vaš proizvod. Ova strategija je postala mač s dvije oštrice. Upravo zbog sve veće zastupljenosti plaćene promocije na društvenim mrežama, javnost je stvorila nepovjerenje prema influencerima.

Ako ste vlasnik malog biznisa ili velike kompanije, digitalna promocija je odličan potez koji  će zasigurno imati učinka ako se odlučite za onu taktiku koja najbolje pristaje vašem proizvodu/brendu.